مربیگری در سازمانها چیست؟
فرایند تجهیز افراد به ابزار ، دانش و فرصت هایی که برای رشد کامل خود نیاز دا رند
تا در تعهد نسبت به خود ، شرکت و کارشان موثر باشند.یک ” اتحاد طراحی شده ”
متمرکز بر ایجاد یک فرد برای تبدیل شدن به بهترین خودو کمک به “بهترین تناسب “
و استعدادهای او است.روندی بدون منیت که در آن لحظات قابل لمس برای تر سیم
تمایزها و ایجاد تغییر در تفکر و رفتار ایجاد می شود. “بسیاری از سازمان ها،محققان
و رهبران مربیگری را به عنوان یک صلاحیت رهبری و مدیریت حیاتی تشخیص داده اند.
علاوه بر این ، کارمندان بیشتر و بیشتر درخواست مربیگری می کنند. مربیگری واقعی،
انعطاف پذیری و اثر بخشی کارکنان و سازمانی را در تغییر بهبود می بخشد.مامربیگری
را به عنوان مهارتها ، فرایندها و دانشهایی تعریف می کنیم که از طریق آنها افراد خود
رادر ایجاد حداکثر تأثیر و ایجاد تجدید مداوم در خود و سازمانهایشان به دلیل تغییر مداو
م درگیر می کنند.مربیگری مهارتهای مدیریتی مجدداً بسته بندی نشده است ، اگرچه
مربیگری از مهارتها و شایستگیهای مدیریتی خاصی بهره می برد. مربیگری با از بین بر
دن موانع عملکرد و افزایش خلاقیت ، به رشد ، پیشرفت و پیشرفت کارمندان می پرداز
د. مدیریت با نظارت ، ارزیابی و دستیابی به اهداف سروکار دارد.
مربیگری درمانی یا مشاوره ای نیست ، اگرچه مربیگری از برخی فرایندهای ارتباطی یک
سان استفاده می کند. مربیگری در مورد خلاقیت ، عملکرد و عملکرد است، در حالی که
درمان با حل و فصل و بهبود گذشته است . مربیگری مشاوره یا مشاوره نیست ، اگر چه
مربیان از تجربه خود استفاده می کنند ، موقعیت ها را تشخیص می دهند و گاهی نظر
می دهند یا مشاوره می دهند. مربیگری از همه دانش و تجربه شخص استفاده می کند
تا بتواند شخصی را که تحت مربیگری قرار گرفته است بهترین شیوه ها ، ارتباطات و منابع
خود را ایجاد و توسعه دهد.آخر اینکه مربیگری آموزش نیست. مربیان اطلاعات می دهند ،
اما آنها از کسانی که مربی می شوند در توسعه مهارت ها و دانش خود حمایت می کنند.
چرا مربیگری در محل کار و چرا اکنون ؟
مربیگری ، خلاقیت ، عملکرد موفقیت آمیز و انعطاف پذیری را ارتقا می بخشد ، و به سازمانها
یک مزیت رقابتی و روشی مو ثر برای جریان و فعالیت در محیطی با تغییرات مداوم می دهد.
سازمان های موفقی مانند هیولت پاکارد ، IBM ، MCI و دیگران تشخیص داده اند که مدیران
باید بتوانند کارکنان خود و یکدیگر را مربیگری کنند و مربیگری را در توسعه مدیریت / رهبر ی
خود گنجانده اند . مربیگری توسط این سازمان ها به عنوان یک صلاحیت رهبری و مدیر یت
حیاتی شناخته شده است.سازمان ها در حال کشف این هستند که سبک سنتی ” کنترل
و کنترل” دیگر در محیط امروز موثر نیست،که برای ادامه رقابت،نیاز به پاسخ سریع ،خلاقیت ،
مقاومت ، و تلاش و عملکرد فردی دارد.حفظ وضعیت بسیار حیاتی است و مربیگری از شغل
،پیشرفت و رضایت شغلی کارمندان پشتیبانی می کند که باعث می شود کارکنان با ارزشی
حفظ شوند . کارکنانی که بیشتر از عملکرد مدیریت شده مربی عملکرد هستند ، بیشتر به
نتایج کار و دستیابی به اهداف سازمانی متعهد هستند و سرمایه گذاری می کنند . سازمان
های موفق همچنین کشف کرده اند که برای ادامه رقابت ، آموزش مداوم نیروی کار ضر و ری
است. با این حال ، بدون مربیگری ، آموزش به سرعت اثر خود را از دست می دهد ، و اغلب
در دستیابی به تغییرات رفتاری پایدار ناکام می ماند. در حالی که آموزش یک “رویداد” است ،
مربیگری فرایندی است که گام بعدی ارزشمندی برای آموزش است تا اطمینان حاصل شو د
که دانش جدید منتقل می شود ، در واقع به یک رفتار آموخته شده تبدیل می شود.
#مربیگری
#ایده،خلاقیت و نوآوری
#کارگاه_خلاقیت
#کارگاه_تیمی
#دکتر_محسن_برزگر_خلیلی