۱۰ عادت کارآفرینان موفق

۶- در بالای ایمیل های خود بمانید:

چه کسی می تواند با ‘dings’ دائمی ایمیل یا پیام هایی که از طریق تلفن در طول روز وارد

میشوند ارتباط برقرار کند؟ اگر در هنگام ارسال ایمیل به ایمیل شما پاسخ میدهید ، ممکن

است احساس کنید که برده صندوق ورودی خود هستید.کارآفرینان موفق بلوک های زمانی

مشخصی را در طول روز اختصاص می دهند تا به پیام های صندوق ورودی خود پاسخ دهند.

این می تواند ۳۰ دقیقه – ۱ ساعت ، سه بار در روز (صبح ، بعد از ظهر و اوایل شب) باشد .

بسیاری از کارآفرینان میگویند که این امر به آنها امکان  می دهد تا به درستی بر روی پاسخ

های خود تمرکز کنند ، و همه پیام های خود را بلافاصله از طریق آن دریافت کنند،بدون اینکه

مجبور باشند در تمام روز به تلفن یا رایانه خود متصل باشند.

 

۷- حد و مرز تعیین کنید.

به عنوان یک کارآفرین ، تعیین مرزها دشوار است به ویژه با مشتریان خود (بالاخره هدف شما

این است که رضایت دهید).با این حال،تعیین نکردن مرزها از همان ابتدا می تواند بسیار معکوس

باشد . مرزها در هر رابطه ای امری بسیار سالم است و وقتی صحبت از کار می شود ، مرزها

انتظارات متقابل را تعیین می کنند . وقتی شما و مشتری هایتان هر دو از آنچه انتظار می رود

می دانید،همه می توانند طبق قوانین بازی کنند. به یاد داشته باشید ، هیچ کس فوق العاده

انسانی نیست ، و هر چقدر که می خواهید مشتری های خود را به صورت شبانه روزی راضی

کنید ، حفظ آن واقع بینانه نیست.

۱۰ عادت کارآفرینان موفق

۸- از مشتریانی که شما را به چالش می کشند بیاموزید:

اغلب اوقات مشتری ها یا مشاغل هستند که به نظر ما چالش برانگیزتر است و در نهایت بیش

تر از آنها می آموزیم. به عنوان یک کارآفرین ، شما اغلب می دانید که در چه چیزی مهارت دارید

و تمایل دارید که در مسیر خود باقی بمانید (و عالی باشید). اما هر چند وقت یکبار ، بدون شک

با مشتری یا موقعیتی روبرو خواهید شد که باعث می شود احساس شکست کنید . این را در

آغوش بگیرید،از آن بیاموزید. مشتری یا شغل ممکن است کار نکند،یا شما ممکن است مناسب

این موضوع باشید و درباره کسب و کار خود و خودتان بیشتر بیاموزید. از یک چالش نترسید.

۱۰ عادت کارآفرینان موفق

۹- بیشتر تلاش کنید و راه دیگر را طی کنید:

همه شما جمله معروف “بیشتر مایل بروید ، هرگز شلوغ نیست” را شنیده اید – این نقل قول را

برای کسب و کار خود تنظیم کنید،زیرا کاملاً درست است. مسابقه شما احتمالاً عدم پاسخ دادن

به ایمیل بعد از ۵ بعد از ظهر یا ارسال فاکتور برای آن ساعت کار اضافی است که به آنها بدهکار

است  . بدانید که بیش از زایمان برای مشتریان خود ، کمی بیشتر کار کردن و پیمودن یک مایل

بیشتر،ارزشش را دارد. اگر از شمردن همه چیزهایی که فکر می کنید به شما “بدهکار” هستند

دست بکشید و در عوض بر فراتر رفتن برای مشتریان خود تمرکز کنید ، تلاش های شما ۱۰ برابر

خواهد شد . و از آنجا که ما در حال نقل قول های کلیشه ای هستیم ، به یاد داشته باشید که

آنچه را می دوزید کاملاً درو می کنید.

 

۱۰- ذهنیت خود را داشته باشید:

ذهنیت همه چیز است،برای یک کارآفرین موفق باید یک ذهنیت قوی ، مثبت و انعطاف پذیر داشته

باشید. مالکیت کسب و کار شما به معنای فراز و نشیب ها ، موفقیت ها و شکست های فراوان و

موانع موجود در این راه است. کسانی که می توانند از طریق همه اینها تمرکز کنند ، سازگار شوند

و مثبت بمانند ، احتمال موفقیت آنها بسیار بیشتر است. کارآفرین بودن به معنای مواجهه مستقیم

با موانع ، یادگیری اشتباهات و ادامه دادن به چالش است . انتخاب کنید که نکات مثبت را در همه

موارد مشاهده کنید و همه مواردی را که به خاطر آنها سپاسگزار هستید به خاطر بسپارید. خیلی

زود ، نکات مثبت روز شما بیشتر از فشارهای روانی است و این یک مکان شگفت انگیز است.

 

 

#دکتر_محسن_برزگر_خلیلی

#کارگاه_خلاقیت

#کارگاه_تیمی