۲۰ نکته برای توسعه تجارت

 

۱- اهداف رشد را سالانه تعریف کنید و ماهانه آنها را مرور کنید. اگر نمی دانید

هدف شما چیست،ضربه زدن به آن بسیار سخت است.بنابراین اطمینان حاصل

کنید که اهداف تجاری جدیدی را تعیین کرده اید که مشخص و قابل دستیابی

باشد اما کشش آور باشد. سپس بر روی استراتژی خود کار کنید تا در برابر آن

اهداف عمل کند.

 

۲-به هر یک از بخشهای بازار خود نگاه کنید. آیا احتمال رشد یا انقباض آنها وجود

دارد؟ آیا ابتکار یا آیین نامه جدید دولت وجود دارد که بر ارائه خدمات شما تأثیر مثبت

یا منفی بگذارد؟ آیا نفوذ برخی از بخش ها با منابع و موقعیت بازار فعلی دشوارتر از

بخش های دیگر است؟ تحقیقات مشتری مهم است.

 

۳-درک کنید که چرا مشتریان از شما خرید می کنند. اگر این را به وضوح درک کنید ،

به درک چگونگی ارائه تجارت خود به مشتریان جدید چه به صورت رو در رو و چه به

صورت آنلاین نزدیکتر خواهید بود.

 

۴-برای کسب اطلاعات در جایی که مشتریان شما می روند کار کنید. این ممکناست

بصورت آنلاین یا آفلاین باشد.سپس برنامه ای تنظیم کنید تا در جایی که معلق میشوند

 قابل مشاهده باشد.

 

توسعه تجارت

 

۲۰ نکته برای توسعه تجارت برای کسب و کار

 

۵-برای رسیدن به بازار هدف خود از هزینه بازاریابی بدانید. اگر نمی دانید مسیرهای

مختلف بازار چقدر هزینه دارد،چگونه می دانید که چگونه می توان ماندگاری هر گزینه

را در برابر بودجه و اهداف خود ارزیابی کرد؟

 

۶-خودتان چه کاری می توانید انجام دهید و چه چیزی به مهارت های تخصصی نیازدارد؟

هزینه DIY به خصوص اگر وقت ، منابع،مهارت یا دانش کافی ندارید،هزینه دارد.بنابراین،

تصمیم بگیرید که چه کارهایی می تواند در خانه انجام شود و چه وظایف اساسی نیاز

به برون سپاری دارند.

 

۷-برنامه ریزی کنید. حتی مشاغل کوچک نیز باید اصلی ترین وظایفی را که باید برای

تولید مشاغل جدید انجام دهند ، درک و ترسیم کنند.

 

۸-ROI را برای هر روش بازاریابی ، حوزه محصول و هر بخش بازار تهیه کنید. به عنوان

مثال،اگرارزش فروش شما برای یک محصول یا خدمات خاص در یک بخش خاص پایین

است ، ممکن است لازم باشد از بازاریابی ایمیل یا حتی تبلیغات استفاده کنید   تا با

هزینه کم برای هر مخاطب،به سرعت به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنید .  اگر

ارزش فروش بالا باشد،تقریباً به لمس شخصی ( به  عنوان مثال نمایشگاه ها،بازاریا

بی از راه دور ) نیاز است  و  هزینه فروش افزایش می یابد اما این در برابر  ROI قوی

است که ممکن است هزینه را توجیه کند.

 

۹-در صورت لزوم مشاوره تخصصی بگیرید  . هیچ مدیر شغلی همه چیز را نمی داند

بنابراین از هرحمایتی که می توانید استفاده کنید بهره مند شوید . این می تواند با

خواندن و اجرای اقدامات وبلاگ هایی از این دست یا استفاده از یک متخصص فروش

،بازاریابی برای استراتژی یا پیاده سازی یا پشتیبانی دولتی باشد.

 

۱۰-به عنوان یک متخصص در زمینه فعالیت خود شناخته شوید. این مربوط به اطلاعات

اطراف حوزه تخصص شما است. 

 

 

#ایده،خلاقیت و نوآوری

#کارآفرینی

#کسب_و_کار

#کارگاه_خلاقیت

#کارگاه_تیمی