بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای رایگان با ارزش برای جذب

چشم اندازها و تبدیل آنها به مشتری است.هدف آموزش،سرگرمی و الهام بخشیدن به مردم برای

جلب اعتماد آنها و ایجاد آگاهی از برند است.

 

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

بازاریابی محتوا به عنوان یک استراتژی بازاریابی می تواند برای آموزش مخاطبان هدف و کمک به آنها

در کسب و کار شما هیجان انگیز باشد  . این همچنین یک روش خوب برای برقراری ارتباط و همکار ی

مجدد با مشتریان موجود است.

برای درک اینکه چرا بازاریابی محتوا می تواند به عنوان یک استراتژی کار کند ، به سفر خریدار فکر کنید.

برای بسیاری از شرکت ها ، ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

 

مرحله آگاهی: این جایی است که مشتری بالقوه به دنبال اطلاعات در مورد یک موضوع است . آنها

ممکن است به دنبال راه حلی برای مشکلی باشند که تجربه می کنند،یا به سادگی به دنبال اطلاعات

در مورد موضوعی هستند که در حال تحقیق هستند.

مرحله ملاحظه:مشتری بالقوه در مورد گزینه های موجود که مشکل آنها را حل می کند،از جمله محصول

یا خدمات شما ، بیشتر می آموزد.

 

مرحله خرید: مشتری بالقوه به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه خرید است.

بازاریابی محتوا یک روش مقیاس پذیر برای جذب مشتری و مشتری بالقوه از طریق هر یک از این مراحل

به سایت شماست. شما می توانید محتوایی ایجاد کنید که کسانی را در مرحله آگاهی،بررسی یا خرید

خریداری کند.تا زمانی که محتوا بهینه شود و آنچه را که مخاطب به دنبال آن است فراهم کند، این امکان

را دارد که مدتها پس از ایجاد ، مشتری های بالقوه خود را نیز به ارمغان آورد.

بهترین روش ها برای انجام بازاریابی محتوا کدامند؟

روش های مختلفی برای شروع با بازاریابی محتوا وجود دارد . یک استراتژی محتوا ممکن است شامل

برخی یا همه موارد زیر باشد:

ارسال منظم به یک وبلاگ. این می تواند به شما کمک کند در هر مرحله از سفر مشتری با مشتری و

مشتری بالقوه ارتباط برقرار کنید.

محتوای قابل بارگیری (کتابهای الکترونیکی ، الگوها). محتوای قابل دانلود با دروازه می تواند به خوبی کار

کند تا چشم اندازهای بالای یا وسط قیف را جذب کند.

رسانه های غنی (فیلم ها و پادکست ها). Rich media یک روش محبوب برای تعامل با مخاطبان هدف

شما است و می تواند در بسیاری از استراتژی های بازاریابی از جمله SEO ، استراتژی های اجتماعی و

PPC مورد استفاده قرار گیرد.

خلاقیت
ایده، خلاقیت و نوآوری

بازاریابی محتوا چیست؟

وبینارها: وبینارها می توانند به آموزش مخاطبان هدف شما و ایجاد ارتباط شخصی عمیق تر و بیشتر با

مشتریان کمک کنند.

ابزارهای تعاملی: ابزارهای تعاملی می توانند آنچه را که محصول شما ارائه می دهد به نمایش بگذارند یا

به سادگی راهی برای درگیر کردن بازار هدف شما هستند.

ایمیل ها نامه های الکترونیکی به شرکت ها کمک می کند تا به طور منظم مشتریان و چشم انداز ها ی

خود را که به محتوای یا تجارت خود ابراز علاقه کرده اند دوباره درگیر کنند.

صفحات فرود محتوای خوب صفحه فرود می تواند برای کمک به بازدیدکنندگان سایت در درک محصول یا

خدمات شما بسیار مهم باشد ، ارزش آن را ببیند و بخواهد بیشتر بیاموزد.

توسعه یک استراتژی محتوا: یک چارچوب استراتژی محتوا را برای یک پایه محکم بسازید – به علاوه مثال

های استراتژی از یک خرده فروش ، تولید کننده ، خدمات مصرف کننده و یک شرکت فناوری.

مثالهای بازاریابی محتوا: با یادگیری از شرکتهایی که از قبل استراتژی محتوای موفقی دارند ، با محتوا

شروع کنید.در اینجا ما ۳ مثال را شامل خواهیم شد ، از جمله (۱) یک استراتژی محتوا که در مقیاس کار

می کند ، (۲) یک کمپین ایجاد اعتماد هنگام ایجاد ترافیک ارگانیک و (۳) محتوای تولید شده توسط کاربران

که در رسانه های اجتماعی تمرکز دارند.

نحوه استفاده مجدد از محتوا:ایجاد یک محتوای عالی به زمان و هزینه نیاز دارد. استفاده مجدد از محتوا به

شما امکان می دهد از محتوای ایجاد شده بیشترین بهره را ببرید.

چگونه می توانم محتوایی را به اشتراک بگذارم؟ ایجاد محتوایی که در شبکه های اجتماعی قابل اشتراک

باشد ، می تواند چیزی بیش از یک عنوان جذاب باشد. در اینجا یک چک لیست وجود دارد که می تواند به

شما کمک کند.

بازاریابی محتوای SaaS چیست؟

محتوا یکی از قدرتمندترین ابزاری است که یک شرکت نرم افزاری به عنوان سرویس می تواند برای جذب ،

آموزش و تبدیل مشتری استفاده کند. در اینجا ما عمیقاً به این موضوع می پردازیم که چرا بازاریابی محتوا

برای SaaS کار می کند . چگونه یک استراتژی خوب در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنید ؟ بازاریابی

محتوایی اشکال دیگر بازاریابی را امکان پذیر می کند ، مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی. اگر از قبل

استراتژی بازاریابی محتوا در  دست کار دارید ، دریابید که چگونه می توانید آن را در یک استراتژی بازاریابی

در شبکه های اجتماعی موفق بگنجانید.

 

 

#کارگاه_خلاقیت

#کارگاه_تیمی

#دکتر_محسن_برزگر_خلیلی

#بازاریابی

#کسب_و_کار