۱- تقاضا
بطور کلی مشتریان همه در تلاش هستند تا نیازها و خواسته های زندگی خود را رفع کنند
این اتقاف ازطریق تقاضا برآورده میشود.
۲-تحقیق
مشتریان همواه به دنبال بهترین گزینه هستندو با پیگیری به آن تحقق میبخشند.
۳-انتخاب
مشتریان پس از بررسی های لازم متناسب با علایق ،کیفیت ،خدمات و قدرت خرید خود محصول مورد نظر را انتخاب می کنند.
۴-خرید
مشتریان پس از انتخاب ،محصول مورد نظر را به صورت حضوری و یا غیر حضوری خرید می کنند.
۵-استفاده
مشتریان هنگام استفاده از محصولات باید احساس رضاتمندی و شادی داشته باشد.
۶-نگهداری
حفظ و نگهداری مشتری در صورتی اتفاق می افتد که انتظارات آنها برآورده شده باشد.
کیفیت ،خدمات پس از فروش ،پشتیبانی و مشاوره صحیح ،به روز بودن ……..عواملی است که بسیار نقش دارد.
۷- پیشنهاد جدید
مشتریان باید بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را به راحت ترین شکل ممکن و بدون نگرانی به اطلاع ما برسانند.
یادمان باشد ما اگر برای درخواستهای مشتریان پیشنهاداتی برای ارائه نداشته باشیم قطعا رقبا خواهند داشت.
ایده ، خلاقیت و نوآوری