۴۸ نوع استراتژی بازاریابی (۲)

استراتژی های بازاریابی همچنین می توانند ارزش کلی را به مشتریانشان منتقل کنند.

در بسیاری از موارد،این هسته اصلی ایجاد عدالت یا حسن نیت در بازارهای هدف شما

است. به عنوان مثال ، اپل در ایجاد تبلیغات تلویزیونی ، بیلبوردها و مجلات سرمایه گذاری

کرده است که محصولاتشان را به گونه ای به نمایش می گذارد که مشتریانشان نسبت به

محصولات اپل احساس علاقه کنند.

 

۱۸-بازاریابی مستقیم

ارتباط مستقیم با مشتری و چشم انداز از طریق نامه ، ایمیل ، متن ، برگه های تبلیغاتی و سایر

مطالب تبلیغاتی.

 

۱۹-بازاریابی ورودی

شرکت ها اغلب به دلایل مختلف مشتریانی دارند که با آنها تماس می گیرند. این می تواند فرصتی

عالی برای فروش محصولات و خدمات اضافی مشتریان در حال حاضر نداشته باشد. هنگامی که

مشتریان تجاری برای بررسی مانده های خود تماس می گیرند ، بانک  غالباً از این فرصت استفاده

می کند و می پرسد آیا به خط اعتباری ، برنامه ۴۰۱ کیلوگرم یا انواع خدمات دیگری که بانک ارائه

می دهد علاقه دارند یا خیر.

 

۲۰-بازاریابی رایگان

هدایای رایگان را تبلیغ کنید یا محصولات و خدمات فروخته شده خود را با نرخ پایین بفروشید تا فروش

سایر محصولات یا خدمات مرتبط افزایش یابد.

 

۲۱-بازاریابی خبرنامه

یک روش سرگرم کننده برای ارتقا تجارت،نوشتن خبرنامه ای است که برخی از موارد خبری را که برای

سازمان اتفاق افتاده برجسته می کند . Motley Fool سالهاست که بینش سرمایه گذاری خود را با

جامعه خود به اشتراک می گذارند. این خبرنامه ها احساس درگیری و مشارکت با اعضای خود را ایجاد

می کنند و عامل اصلی رشد باورنکردنی آنها است.

 

۲۲-بازاریابی مقاله

در صنایعی که تخصص آنها از ارزش بالایی برخوردار است ، مقالات می توانند ابزاری قدرتمند برای

نمایش دانش و تخصص شما ارائه دهند. برخی از نوآوری ها در قالب مقالات یا مقالات سفید که

لازم است اطلاعات فنی به خریداران تخصصی منتقل شود ، به اشتراک گذاشته می شوند.

Amazon.com بخشی از سایت خود را برای مقالات سفید در زمینه دانش فنی در مورد رایانش

ابری اختصاص داده است. این یک شکل بسیار پیچیده از بازاریابی برای خریداران متخصص است.

 

۵۲ نوع استراتژی بازاریابی (۲)

۲۳-بازاریابی محتوا

برای آگاهی از مشتریان و محصولات بالقوه محصولات و خدمات خود ، محتوا بنویسید و منتشر کنید.

برای مشاغل مناسب ، این می تواند وسیله ای موثر در تأثیرگذاری آنها بدون استفاده از روش های

فروش مستقیم باشد.

 

۲۴-بازاریابی تجاری

بسیاری از محصولات برای خرید باید تجربه شوند. تعداد بسیار کمی از مشتری ها هستند که بدون

تحقیق و آزمایش اولیه رانندگی ، خودروی جدیدی خریداری کنند. نمایشگاه های تجاری گردهمایی

های صنعتی است که در آن از مشتریان دعوت می شود تا همه آنچه صنعت ارائه می دهد بیابند.

شرکت فورد موتور برای معرفی محصولات جدید خود ، هر ساله زمان زیادی را صرف راه اندازی غرفه

خود در نمایشگاه های بین المللی مصرف کننده بین المللی می کند. این نمایشگاه های اتومبیل به

خبرنگاران و مصرف کنندگان فرصتی می دهد تا دست اول اتومبیل را تجربه کنند.

 

۲۵-بازاریابی جستجو کنید

این روزها ، وقتی مصرف کنندگان سوالی دارند ، معمولاً از دوستان خود نمی پرسند. آنها مستقیماً به

گوگل می روند. در واقع ، گوگل در پاسخگویی به سوالات ما بسیار ماهر است به طوری که میلیون ها

نفر روزانه پاسخ های خود را در این سایت جستجوی اینترنتی برتر جستجو می کنند. برای دیدن قدرت

بازاریابی جستجو لازم نیست فرد دور نگاه کند. گوگل سال هاست که صنعت را شکل داده و به صدخرده

فروش کمک کرده است تا تجارت خود را گسترش دهند. در حالی که بسیاری از مشاغل قبلاً در صفحات

زرد محلی خود تبلیغ می کردند ، زیرا هر چه کمتر مصرف کننده با دایرکتوری فیزیکی محلی خود مشورت

می کند ، این کانال هر ساله از اثر کمتری برخوردار می شود.

 

۲۶-بازاریابی مستقیم

با استفاده از طیف وسیعی از دستگاه های دیجیتال از جمله رایانه ، تلفن های هوشمند و تبلت ها ،

محصولات و خدمات خود را به مشتریان تبلیغ و تبلیغ کنید. بازاریابی اینترنتی یک عمل ضروری در بازاریابی

دیجیتال است. هنگامی که بازار هدف به وضوح مشخص شد،می توانید در همکاری با USPS یا یک شرکت

حمل و نقل پست الکترونیکی حرفه ای که می داند مشتریان شما در کجا زندگی می کنند ، کار کنید.

بازاریابی مستقیم می تواند راهی موثر برای دستیابی به مصرف کنندگان در محلی که در خانه زندگی

می کنند باشد. اگرچه این رویکرد اغلب جنبه منفی دارد (مصرف کنندگان نمی خواهند با این همه نامه

اذیت شوند) ، بسیاری از شرکت های هوشمند بازاریابی مستقیم را به خوبی انجام می دهند. به عنوان

مثال خرده فروش کاتالوگ L.L. Bean ، برنامه های بازاریابی مستقیمی را ایجاد کرده است که مشتریان

آنها مشتاقانه منتظر دریافت آن هستند.

 

۲۷-بازاریابی طاقچه

یافتن جایگاه و پر کردن آن را می توان به عنوان دستورالعمل مخفیانه رشد در بازارهای پر ازدحام جمعیت

توصیف کرد. به عنوان مثال تجارت کفش را در نظر بگیرید. تقاضای زیادی برای کفش در جهان وجود دارد و

بسیاری از شرکتهای برتر برای تأمین بیشتر نیازهای فوری کفش در بازار تکامل یافته اند. فضای کفش

ممکن است شلوغ به نظر برسد ، اما شرکت تولید کننده کفش ونس متوجه مشتری کم خدمتی شد:

اسکیت باز. با تمرکز بر این بازار طاقچه ، ونس یک تجارت پر رونق را توسعه داده است.

 

۲۸-بازاریابی قطره ای

بازاریابی قطره ای یک استراتژی ارتباطی است که با گذشت زمان مجموعه ای از پیام های از پیش نوشته

شده را برای مشتریان یا افراد احتمالی ارسال می کند. این پیام ها اغلب به شکل بازاریابی از طریق ایمیل

در می آیند ، اگرچه از سایر رسانه ها نیز می توان استفاده کرد.

 

۵۲ نوع استراتژی بازاریابی (۲)

۲۹-بازاریابی جامعه

مخاطبان مشتریان فعلی را در یک گفتگوی فعال درگیر کنید و در مورد نیازها و خواسته های این گروه خاص

مشتری صحبت کنید. به جای تمرکز بر ایجاد معامله بعدی ، بازاریابی در جامعه باعث ایجاد وفاداری بیشتر و

مشارکت در سطح بالاتری در یک جامعه با نام تجاری موجود می شود. بیاموزید که چگونه در اینجا انجمن 

های تجاری ایجاد کنید. بازاریابی عمومی همچنین می تواند منجر به بازاریابی دهان به دهان شود.

 

۳۰-بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر فرصتی منحصر به فرد برای مشاغل باهوش ارائه

می دهند که مایلند مشارکت مشتری سرمایه گذاری کنند. بازاریابی شبکه های اجتماعی هنوز در مراحل

 ابتدایی است اما خیلی سریع رشد می کند. شرکت هایی مانند Southwest Airlines دارای بیش از ۳۰ نفر

بخش هستند که مسئولیت اصلی آنها تعامل فعالانه با مشتریان در شبکه های اجتماعی است.

 

۵۲ نوع استراتژی بازاریابی (۲)

۵۲ نوع استراتژی بازاریابی (2)

۳۱-بازاریابی بین رسانه ای

اطلاعات مشتریان را از طریق چندین کانال مانند ایمیل ، نامه های فیزیکی ، وب سایت ها و تبلیغات چاپی و

آنلاین برای ارتقا cross محصولات و خدمات خود ارائه دهید.

 

۳۲-بازاریابی B2B

بازاریابی از طریق کسب و کار یک عمل بازاریابی برای افراد یا سازمان ها (از جمله مشاغل تجاری ،

دولت  ها و سایر موسسات) است. این اجازه را به مشاغل می دهد تا محصولات یا خدمات را به

شرکتها یا سازمانهای دیگری بفروشند که به نوبه خود همان محصولات یا خدمات را مجدداً بفروشند ،

از آنها برای تقویت محصولات یا خدمات خود استفاده کنند یا از آنها برای پشتیبانی از عملیات داخلی

خود استفاده کنند. International Business Machines یک بازاریاب شناخته شده B2B است. تجارت

IBM به این دلیل رشد کرده است که رویکرد بسیار هوشمندانه ای در بازاریابی محصولات خود به سایر

مشاغل و دولت های سراسر جهان دارد.

 

۳۳-بازاریابی تبلیغاتی

بازاریابی تبلیغاتی یک استراتژی بازاریابی تجاری است که برای تحریک مشتری برای اقدام نسبت به

تصمیم خرید طراحی شده است.بازاریابی تبلیغاتی روشی است که شامل مشوق های مختلفی برای

خرید است ، مانند:مسابقات: همه ما از بردن چیزی به صورت رایگان لذت می بریم.مسابقات یک وسیله

جذاب بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک برای کسب مشتری جدید و ایجاد آگاهی ارائه می دهد.

 

۳۴-بازاریابی کمین

تبلیغ کننده از این استراتژی بازاریابی برای ارتباط با رویدادها و مارک های خاص و بدون پرداخت هزینه

حمایت مالی استفاده می کند. این اجازه می دهد تا کسب و کار از این رویدادها بهره ببرد یا از ارزش

ویژه نام تجاری دیگر استفاده کند ، که این تأثیر بالقوه در کاهش ارزش رویداد اصلی دارد.

 

۳۵-بازاریابی B2C

هدف نهایی بازاریابی B2C (بازاریابی از طریق مشتری به مصرف کننده) تبدیل خریداران به خریداران تا

حد ممکن پرخاشگرانه و با ثبات است. بازاریابان B2C از فعالیت های تجاری مانند کوپن ، نمایشگر ،

جبهه های فروشگاه (اعم از واقعی و آنلاین)    و پیشنهادات ویژه برای ترغیب بازار هدف برای خرید

استفاده می کنند . کمپین های بازاریابی B2C بر روی یک معامله متمرکز هستند  ، مدت زمان آنها

کوتاهتر است و باید بلافاصله علاقه مشتری را جلب کنند. این کمپین ها اغلب معاملات ویژه ، تخفیف

یا کوپن ارائه می دهند که می توانند به صورت آنلاین و فروشگاهی استفاده شوند.

 

ایده، خلاقیت و نواوری

#کارگاه_خلاقیت

#کارگاه_تیمی

#بازاریابی

#کسب_و_کار

#مدرس_کارآفرینی

#کارآفرینی

دکتر_محسن-برزگر-خلیلی