اگر به دنبال برتری در حرفه خود هستید ، در اینجا نکات خوبی برای کمک به شما در
پیشرفت در زمینه حرفه ای خود آورده شده است.
۱- شور و شوق
واقعاً به فکر رفاه سازمان باشید.با سازمان خود طوری رفتار کنید که گویی شرکت خود
تان است. در انجام کارهای خوب برای کارفرمای خود اشتیاق داشته باشید.بهترین کار
خود را انجام دهید و سپس مقداری بیشتر مایل را ادامه دهید . بدون توجه به اینکه به
رسمیت شناخته می شوید یا خیر همیشه یک کار خوب انجام دهید.شغل شما دامنه
شماست ، شما باید تا آنجا که می توانید اشتیاق ، انرژی و هیجان را در کار خود بیاورید.
به عنوان یک کارمند، یکی از آرزوهای شما داشتن شغلی است که کاملاً از آن لذت ببرید
و در عین حال احساس چالش ، نیاز و احساس رضایت شخصی از انجام خوب کار کنید.
چند روش ساده برای نشان دادن اشتیاق در کار خود شامل موارد زیر است: با عشق به
کاری که انجام می دهید شروع کنید ، از انجام کارهای بزرگ افتخار کنید ، روش متفاوتی
را برای انجام کارهای معمول امتحان کنید و فکر کنید که دیگران از کار خوب شما چه سود
می برند.با تفکر در مورد روشهای جدید و خلاقانه برای انجام کارها ، داشتن آرزوهای بالا ،
نوآوری، خطرهای هوشمندانه، ایجاد موفقیت ها، خندیدن به خود ، لذت بردن از هر مرحله
از مراحل ، یادگیری تجربیات خود و برقراری ارتباط با دیگران ، مشکلات را حل کنید.
راه های موفقیت در شغل خود
روش های دیگر شامل تعیین استانداردهای عالی تعالی برای خود، ابتکار عمل، توانا بودن ،
ابراز اعتماد به نفس در بدن، عزم راسخ ، داشتن واقعی مراقبت از همکاران،کمک به دیگران
برای یادگیری آنچه شما می دانید ، هیجان فکر کردن و کاهش حواس پرتی برای گسترش
تمرکز خود هستید.خود رانندگی کنید ، قدم های کودک را برای تعیین تکالیف بزرگ بردارید ،
کار خود را با نگرش خوب انجام دهید،برای خود اهداف داشته باشید ، بدانید که در چه چیزی
سرآمد هستید و کارهای بیشتری را ادامه دهید ، الهام بگیرید و به هدف نهایی فکر کنید.
اعتماد کنید که در حلقه زندگی ، وقتی نیکی کنید ، پاداش شما در زمان مناسب می رسد.
در کوتاه مدت،پاداش شما رضایت شخصی شما از دانستن این است که بهترین نتیجه و نتیجه
را می دهید .اشتیاق بزرگ به دیگران نیز الهام می گیرد و در مجموع عملکرد تیم بسیار بیشتر
می شود.
راه های موفقیت در شغل خود
۲- بالاتر و فراتر بروید.
با گسترش دانش خود ، شغل خود را کنترل کنید. برای خواندن هر روز چیز جدیدی اختصاص
دهید. برای پیشرفت حرفه ای خود به دنبال دوره های آموزش آنلاین رایگان باشید.
تا آنجا که می توانید در مورد تصویر بزرگ در مورد شرکت اطلاعات کسب کنید.
به طور مداوم گرسنه و کنجکاو باشید در مورد یادگیری چیزهای جدید حتی در مناطق کاملاً
غیرمرتبط ، سپس مهارت اتصال نقاط را روی چیزهایی که ممکن است در نگاه اول غیرمرتبط
به نظر برسند توسعه دهید اما به نوعی می تواند ارتباط بزرگتر یا ارتباط پنهانی وجود داشته باشد.
پیش قدم باشید همیشه به جلو فکر کنید ، به بهترین وجهی برنامه ریزی کنید که بتوانید اجرا کنید.
با قول و قید و تحویل ، به جای مشکلات ، به راه حل هایی بیندیشید ، درخواست ها و سوالات
رئیس خود را پیش بینی کرده و برای آنها آماده شوید،از رئیس خود پشتیبانی کنید، به روزرسانی
های منظم وضعیت را انجام دهید و جلسات منظم اعلام حضور را تعیین کنید.
منابعی را ایجاد کنید که به سایر کارکنان مانند کتابچه راهنما ، نوشتن مراحل و روشهای کلیدی
برای انجام کارها، ایجاد نمودارهای جریانی و تصاویر و همچنین ایجاد روشهای استاندارد عملیاتی
برای کارهایی که به طور معمول انجام می دهید ، کمک خواهد کرد.دیگران را در مورد این روش ها
آموزش دهید. با ایجاد الگوها و فرم هایی برای فرایندهای معمول سعی کنید فرآیندهای کاری خود
را خودکار کنید. این اقدامات به ویژه هنگام آموزش استخدام های جدید بسیار مفید است.
۳- به طور منظم خودآزمایی یا ارزیابی خود را انجام دهید.
سازمان ها معمولاً حداقل سالانه کارایی فردی را بررسی می کنند ، برخی از سازمان ها حتی
دو بار بررسی نیمه سالانه و برخی بررسی های سه ماهه انجام میدهند.به همین ترتیب انجام
سنجش خود در فواصل منظم برای سنجش میزان پیشرفت و شناسایی خلاهای موجود دربرنامه
های شمابسیار مهم است.با خود صادق باشید ودر فواصل منظم از خود سوال های عمیقی راجع
به آنچه انجام داده اید بپرسید ، می خواهید چه کاری انجام دهید ، آیا این کار را انجام دادید ، اگر
نه چراکه نه ، چگونه به عنوان یک فرد در حال پیشرفت هستید ، چگونه سازمان خود را بهبود می
بخشید ؟ در چه مرحله ای از مسیر شغلی خود قرار دارید؟ مقصد نهایی که برای زندگی حرفه ای
خود در نظر دارید چیست و رسیدن به آنجا چقدر طول می کشد؟از خود بپرسید که چگونه شرکت
را بهبود میبخشم؟ سهم من چقدر است؟ چه کاری می توانم بهتر انجام دهم؟
۴- از اشتباهات خود بیاموزید.
وقتی اشتباه می کنیم ، واکنش تند و تیز زانو دویدن و پنهان کردن ، پوشاندن ، بهانه گیری ، دروغ
گفتن یا انکار است . با این حال ، در کنار صفحه می توانید چیزهای زیادی از اشتباهات و شکست
ها یاد بگیرید در واقع آنها می توانند پایه و اساس موفقیت آینده باشند.
قبول اشتباهات همیشه آسان نیست. اعتراف به اشتباه ، مشخصه بلوغ است.
در صورت خطا مستقیماً به موقع سرپرست خود را مطلع کنید.
دیگران را سرزنش نکنید ، عذرخواهی کنید ، در مورد اشتباه تأمل کنید و از خود بپرسید که من چه
چیزی را از این یاد گرفتم،دفعه بعدی چگونه می توانم این کار را بهتر انجام دهم و به جلو حرکت کنم.
راه حل هایی برای چگونگی جلوگیری از تکرار اشتباه در آینده ارائه دهید.
۵- رئیس خود را زیبا نشان دهید.
به عنوان یک کارمند ، یک سرمایه گذاری کلیدی که می توانید انجام دهید مطالعه دقیق و یادگیری
رئیس خود است.با شیوه کار ، تنظیمات ، نقاط قوت ، ضعف و نقاط کور رئیس خود آشنا شوید.
روشهایی را مشخص کنید که می توانید نقاط قوت را بیشتر پشتیبانی کنید و از طرف دیگر راههایی
برای تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت یا حداقل کاهش نقاط ضعف پیدا کنید . به عنوان مثال اگر رئیس
شما در پرونده سازی خیلی مشتاق و باهوش نیست،یک سیستم کاربرپسند و آسان برای استفاده
رئیس خود ارائه دهید.اگر رئیس شما در تهیه و توزیع دستور کار قبل از جلسات مهارت ندارد، با رئیس
خود بنشینید و موارد اصلی را برای گفتگو در یک جلسه خاص مشخص کنید ، سپس دستور کار خود
را پیرامون این موضوع تدوین کنید . پیش نویس را با رئیس خود در میان بگذارید و دستور کار نهایی را
حداقل یک روز قبل از جلسه برای شرکت کنندگان در جلسه بفرستید.
راه های موفقیت در شغل خود
با رئیس خود با احترام رفتار کنید. تنظیمات سبک ارتباطی را برای رئیس خود بیاموزید.
آیا او یک ایمیل دقیق یا یک ایمیل مختصر را ترجیح می دهد،آیا آنها به یک گزارش دقیق کتبی یاخلاصه
ای نیاز دارند ، آیا آنها ترجیح می دهند از طریق ایمیل ، تلفن یا رو در رو گپ بزنند؟
چند بار دوست دارند که به روز شوند – دو بار در روز ، روزانه ، هفتگی ، دو بار در هفته ، ماهانه؟ رئیس
شما یک فرد صبح است ، یک فرد بعد از ظهر یا یک جغد شب؟
تا آنجا که می توانید در مورد سبک رئیس خود بیاموزید ، با این سبک سازگار شوید ، او را مرتباً مطلع و
به روز کنید ، در صورت لزوم کمک خود را ارائه دهید ، در صورت نیاز از رئیس خود راهنمایی بخواهید و
سپس با موفقیت به او غذا دهید .یک رئیس خوشحال برابر است با یک کارمند خوشحال.
۶- چقدر اسب بخار کار می کنید؟
در دنیای شگفت انگیز اتومبیل ها ، یک واقعیت جالب در تشخیص عملکرد یک خودرو از اتومبیل دیگر ،
قدرت اسب بخار آن است.یک نقطه فروش معمولی و معمول شامل ویژگی هایی با صدای بلند اعلام
می شود مانند اتومبیلی که می تواند در کمترین زمان از ۰-۶۰ مایل در ساعت حرکت کند. برعکس در
شغل خود ، چقدر اسب بخار به کار می آورید؟ در مقایسه با دیگران در نقش های مشابه خود ، چقدر
می توانید کار کنید؟میانگین صنعت برای عملکرد اوج در نقش شما چقدر است؟ میانگین تولید شما در
یک سال گذشته در مقایسه با بازده فعلی شما چقدر بود؟ آیا بهره وری شما افزایش یا کاهش مییابد؟
تلاش کنید تا در تیم خود به یک بازیکن برتر تبدیل شوید که نه تنها نتایج کار سریع را به بار میاورد بلکه
در بیشترین حد ممکن آن را به طور دقیق و بدون خطا انجام می دهد.
۷- تخیل و بینایی داشته باشید.
هنگام کار مثل مدیر عامل فکر کنید. مهارت های بینایی خود را افزایش دهید. دائماً تصور کنید اگر فقط
یک ایده داشته باشید که بتواند شرکت شما را متحول کند ، این ایده چه خواهد بود؟ تخیل خود را دراز
کنید.به روش های جدید و منحصر به فردی فکر کنید که می توانید به شرکت خود ارزش افزوده دهید و
هنگامی که یک ایده طلایی را به دست آوردید ، آن ایده / پیشنهاد را به وضوح بنویسید و آن را به رئیس
خود ارائه دهید . یک دید واضح و روشن به شما کمک می کند تا منظم باشید و به همسویی اهداف و
فعالیت های کوتاه مدت و بلند مدت کمک می کند.به اندازه کافی به شرکت خود اهمیت دهید تا بتوانید
پنج یا ده سال تجسم کنید. فضای کسب و کار چگونه خواهد بود؟ چگونه کنار خواهیم آمد؟ روندهای در
حال تکامل چیست؟ چه ایده های جدیدی برای حفظ ارتباط و رقابت شرکت شما لازم است؟ چگونه می
توانیم مشتریان زیادی را حفظ و حفظ کنیم؟
۸- از دیگران بیاموزید.
همکاران منبع مشخص دانش هستند؛ برخی از همکاران کاری به معنای واقعی کلمه “کتابخانه های
انسانی” هستند که در زمینه های مختلف حرفه ای باهوش ، با استعداد و ماهر هستند . یکی از راه
های آسان برای افزایش دانش و مهارت های خود در مناطقی که ضعف دارید ، شناسایی یک همکار
کار است که در یک زمینه خاص مهارت زیادی دارد و از آنها یاد می گیرید . این می تواند مهارت هایی
مانند صفحات گسترده ، خدمات مشتری ، برنامه نویسی ، بسته شدن فروش ، حسابداری ، مذاکره
ارائه ، بازاریابی و غیره باشد.به همکار خود نزدیک شوید و با روشی صادقانه بگویید که مهارت های او
را در زمینه x ، y یا z تحسین می کنید و اگر قدری وقت بگذارید تا کمی در مورد مهارت های خود به
شما آموزش دهند سپاسگزار خواهید بود.هنگامی که هر دو زمان متقابلاً مناسبی را تعیین کردید ،می
توانید دست اول را از همکار یا همکاران خود بیاموزیدودر نتیجه مهارت های شغلی خود را بهبود بخشیده
و افزایش دهید . به عنوان راهی برای بازپرداخت وپرداخت آن به جلو ، می توانید دیگران را آموزش دهید
و مهارت های خود را به اشتراک بگذارید تا به سود سایر همکاران نیز باشد.
۹- داوطلب فرصتهای رهبری
مهارت های رهبری برای هر کسی که آرزو دارد در حرفه خود رشد کند بسیار ارزشمند است.
شما می توانید مهارت های رهبری خود را در حالی که در موقعیت فعلی خود هستید با داوطلب کردن
فرصت های هدایت جلسات کوچک، فرصت های سازماندهی رویدادها و کارگاه ها و فرصت هایی برای
ارائه سخنرانی ، محک بزنید . با انجام این فعالیت ها می توانید مهارت هایی مانند ارتباط ، هماهنگی ،
مذاکره ، مدیریت ، تصمیم گیری ، مدیریت زمان ، مدیریت منابع ، حل تعارض ، هدایت و حتی نظارت را
تیزتر کنید . همچنین به دنبال فرصت هایی برای کمک به تحقیقات و جمع آوری داده ها باشید. علاوه بر
این ، در نوشتن گزارش ها حتی اگر در حال تهیه اولین پیش نویس گزارش است نیز کمک کنید . یادگیری
نحوه تهیه بودجه یک مزیت اضافی است .مهارت های تحقیق ، گزارش نویسی و بودجه بندی دارایی های
اضافی برای مهارت در تلاش برای موفقیت در کار خود هستند . یکی دیگر از دارایی های اضافه شده به
مجموعه شما یادگیری نحوه خواندن و تفسیر صورت های مالی است.
راه های موفقیت در شغل خود
۱۰- فروتنی را تمرین کنید و همدلی داشته باشید.
هیچ کس دوست ندارد در کنار یک انسان متکبر ، مغرور ، خودبزرگ بینی یا شخص لاف کار کار کند.
فروتنی یک فضیلت مهم است.فروتن بودن در تقویت شخصیت و نحوه تعامل شما با همکاران بسیار
کمک می کند.اساس فروتنی از خودآگاهی و درک نقاط قوت و ضعف شما ناشی می شود . همین
فکر و دانش که نمی توانید همه کارها را انجام دهید و همه چیز را نمی دانید،یک فکر فروتنانه است
که باید به شما کمک کند تا یکدست باشید ودیگران را به خاطر مهارت ها و کمک های منحصر به فرد
خود احترام بگذارید.تشخیص دهید که هیچ کس کامل نیست و همه ما محدودیت های خود را داریم.
همدلی همه چیز این است که خود را جای دیگران بگذارید. با یادگیری اینکه منیت خود را رها کنید و
از دید دیگران چیزها را ببینید ، همدلی را پرورش دهید.با دیگران به اشتراک بگذارید ، به دیگران علاقه
واقعی داشته باشید،در صورت نیاز از دیگران کمک و مشاوره بخواهید،با دیگران همکاری کنید،شخصیت
مطبوعی را پرورش دهید، در یادگیری باز باشید ، آسیب پذیر باشید و به دیگران توجه کنید.بگویید وقتی
لغزش می کنید متاسفم، نترسید بگویید که نمی دانید و سرانجام با دیگران همان روشی را که دوست
دارید با شما رفتار کند ، داشته باشید . مطمئناً شما نباید درمی باشید که دیگران بتوانند روی آن راه
بروند. حدود و مرزهای خود را بشناسید و این را قاطعانه اعلام کنید.همیشه سعی کنید مهربان باشید.
هر زمان که می توانید به دیگران کمک کنید بدون اینکه در ازای آن انتظار داشته باشید. به کاشت این
بذرهای خوب ادامه دهید.از کلمات ادبی متداول مانند لطفا ، متشکرم ، و ببخشید استفاده کنید.
از شایعات پرهیز کنید،به وقت دیگران احترام بگذارید ، از هرگز شکایت پایان ندهید ، برای دیگران خوشحال
باشید،به نظرات دیگران احترام بگذارید و هنگام نوشتن پیام کوتاه یا تایپ کردن ، به دیگران توجه کامل خود
را جلب کنید.
ایده،خلاقیت و نوآوری
#کارگاه_خلاقیت
#کارگاه_تیمی
#دکتر_محسن_برزگر_خلیلی