مهارت های لازم برای اداره مشاغل
اگر می پرسید “برای راه اندازی مشاغل به چه مهارت هایی نیاز دارم؟” در اینجا لیستی وجود دارد:
…..
۱۳- بازاریابی را فراموش نکنید.
باید بازار خود را بشناسید. مشتری و چشم انداز شما به چه چیزهایی نیاز دارند و چه زمانی ، در چه
مکانی هستند ، چقدر آماده پرداخت هستند و بهترین راه برای برقراری ارتباط با آنها.به عنوان بخشی
از برنامه کلی کسب و کار خود ، یک استراتژی بازاریابی مشخص ایجاد کنید.
۱۴-رقبای خود را بشناسید.
این باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد و به طور منظم کنترل شود. این احتمال وجود دارد که
رقبای شما از کار شما مطلع شوند.
۱۵- فروش
مهم نیست که چه نوع مشاغلی را اداره می کنید باید بتوانید بفروشید و از انجام این کار اطمینان داشته
باشید. این همچنین بدان معنی است که شما باید بتوانید از پس رد شدن برآیید و به هر بازخوردی که می
دهید گوش دهید.
مهارت های لازم برای اداره مشاغل
۱۶-تحقیق
قبل از اینکه حتی کار خود را شروع کنید باید مهارتهای تحقیق خود را تقویت کنید. بیاموزید که به منابع
مختلف اطلاعات نزدیک و دور نگاه کنید. بعضی اوقات آسان است فراموش کنید که از منابع درست ریزبینی
خود استفاده کنید ، مانند افرادی که روزانه با آنها کار می کنید.
۱۷-مهارتهای سازمانی و برنامه ریزی
رویکرد scattergun برای کار فقط برای مدت طولانی می تواند کارساز باشد . قبل از اینکه حتی کار خود را
شروع کنید باید هدف نهایی خود و چگونگی برنامه ریزی برای رسیدن به آنجا را بدانید.بنابراین از قبل برنامه
ریزی کنید و در نحوه مدیریت وقت و پیاده سازی ایده های خود منظم باشید.
۱۸- انعطاف پذیری
هر چقدر هم که خودتان برنامه ریزی و سازماندهی کنید ، چالش های غیرمنتظره اجتناب ناپذیر هستند .
بنابراین شما و برنامه هایتان باید گاهی انعطاف پذیر باشید. چه بخواهید و چه نخواهید، برای پذیرش تغییر
آماده باشید و به دنبال فرصت هایی باشید که در ابتدا نتیجه منفی به نظر می رسد.
۱۹- رهبری
اگر موضوع را بخوانید به زودی خواهید فهمید که انواع مختلفی از رهبر وجود دارد. بنابراین برای درک نقاط
قوت و ضعف خود در مورد هدایت دیگران ، باید نوع مناسب خود را بیاموزید و از آنها قدردانی کنید. یک رهبر
خوب همچنین به تیم آنها گوش خواهد داد و می آموزد که چگونه هر عضو باید هدایت شود تا به آنها کمک
کند تا در تمام ظرفیت خود کار کنند . اگر انتخاب کنید که مثال بزنید باید قبل از انتظار از دیگران ، بالاترین
استانداردهای خود را بخواهید.
۲۰- هیئت
با نگاهی به آخرین نکته – هر رهبر خوب می داند که چگونه به طور موثر نمایندگی خود را انجام دهد . پس
از رونق کسب و کار خود ، دیگر قادر به انجام همه کارها نخواهید بود. بنابراین بیاموزید و مهارت های افرادی
را که به کار گرفته اید تفویض و قدردانی کنید.
۲۱-سیستم سازی کنید
سعی کنید و سیستم ها یا روش ها را برای همه چیز توسعه دهید ! از خدمات فنی گرفته تا کارهای اداری
– دقیق باشید. تلاش سخت در آغاز باعث صرفه جویی در وقت و کاهش خطاها در طولانی مدت خواهد شد.
تنظیم سیستم ها و رویه ها باعث می شود که در صورت لزوم ، گامی به عقب بردارید.
۲۲- خوش بینی
هنگام اداره مشاغل شخصی خود باید خوش بین باشید.یا در جایی که حداقل یکی از شما در یک مشارکت
کاری باشد. این دوباره به نقطه خودباوری برمی گردد. بدون خوش بینی و اعتقاد به این که همیشه فرصتی
وجود دارد – حتی وقتی تراشه ها کم است – به احتمال زیاد تجارت شما آسیب خواهد دید.
با داشتن طیف گسترده ای از مهارت های شخصی که بسیاری از آنها را در این راه خواهید آموخت – به جای
اینکه فقط در یک جنبه از کسب و کار خود تخصص داشته باشید،در موقعیت بهتری برای موفقیت قرارخواهید
گرفت.اگر مشکلات و چالش هایی در هر جنبه از کسب و کار شما رخ دهد،شما باید قادر به درک آنها باشید
اما شما همیشه می توانید شخصی را استخدام کنید که مهارت و مهارت کافی دارد و می داند چگونه آنها
را رفع کند.
ایده،خلاقیت و نوآوری
#مدرس_کارآفرینی
#کارگاه_خلاقیت
#کارگاه_تیمی
#دکتر_محسن_برزگر_خلیلی