انواع مختلف کارآفرینی(۲)

 

کارآفرینی بسیار قابل توجه است و همچنین یک روش نوآورانه است که دارای طیف

گسترده ای از فعالیت ها است که چیزهای جدیدی را به جامعه و همچنین تمدن

ارائه می دهد. با توجه به همه فعالیتهای مختلف ، کارآفرینی به انواع مختلفی

تقسیم می شود و در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

 

۱۳- کارآفرینی اجتماعی

در این نوع کارآفرینی ، افراد در تجارت نوآورانی هستند که توسعه محصولات و خدمات

را هدف قرار می دهند تا نیازها و مشکلات اجتماعی برطرف شود. برخلاف کارآفرینی

استارتاپ مقیاس پذیر ، انگیزه اصلی کارآفرینان در این مورد بهبود جهان است.

یکی از مثالهای برتر در مورد کارآفرینی اجتماعی ، SafePoint Trust است. توسط مارک

کوسکا کنترل می شود و در دنیای طراحی مجدد ابزار پزشکی درگیر است. علاوه بر این ،

آنها سرنگ های غیر قابل استفاده مجدد با هزینه کم را برای کلینیک هایی که در سراسر

جهان کمبود پول دارند ، معرفی می کنند. از زمان تاسیس ، این شرکت بیش از ۴ میلیارد

تزریق ایمن در بیش از ۵۰ کشور در سراسر جهان انجام داده است.

 

۱۴-کارآفرینی فنی

این ترکیبی از دو کلمه فناوری و کارآفرینی است. این نوعی کارآفرینی در زمینه فن آوری

فشرده و روند ادغام مهارت ها و فن آوری کارآفرینی است که در آن فناوری به عنوان یک

قسمت اساسی استفاده می شود. این نوعی نژاد جدید از کارآفرینی است و به یک کارآفرین

خلاق ، ذکاوت فنی ، پرشور و همچنین توانایی محاسبه ریسک مرتبط از قبل نیاز دارد.

مشهورترین نمونه های کارآفرینی مایکروسافت ، اپل ، فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و غیره

هستند. فناوری اطلاعات نقش مهمی دارد و مزایایی از جمله ایجاد اشتغال ، بهترین استفاده

از منابع ، رشد فناوری و ایجاد سرمایه را به همراه دارد.

 

انواع مختلف کارآفرینی(۲)

انواع مختلف کارآفرینی(2)

۱۵-کارآفرینی فرهنگی

این کارآفرینان از نظر فرهنگی که سرمایه های فرهنگی ، مالی ، اجتماعی و همچنین انسانی را

سازمان می دهند تا از این طریق سود کسب کنند ، تغییر می کند. آنها محصولی تولید می کنند

که از نظر فرهنگی خوب است و فرصت های زیادی برای اقتصاد ، جامعه و فرهنگ ایجاد می کند.

این شرکتها از شرکتهای کوچک ، کوچک به بزرگ می آیند.

چنین کارآفرینی در مشاغل فرهنگی مانند هنرمندان ، نویسندگان ، نوازندگان  ، تبلیغ کنندگان ،

وبلاگ نویسان ، معماران و غیره کار می کند. انگیزه این شرکت ها بهبود جامعه با استفاده از اهرم

کسب و کار است. گاهی اوقات ، کارآفرینان فرهنگی بر روی ابزارهای رسانه ای مانند توییتر وکیک

استارتر دروغ می گویند تا ایده ها ، عقاید و رفتار مردم را از طریق برقراری ارتباط و نفوذ تغییر دهند.

مثالها: خوانندگان ، نوازندگان ، هنرمندان و نویسندگان.

 

۱۶-کارآفرینی بین المللی

این کل فرآیند کارآفرینی است که تبلیغات را انجام می دهد ، فعالیت های تجاری را در سراسر مرزهای

کشور انجام می دهد. این شامل فعالیت های مختلفی از جمله افتتاح شعب جدید یک شرکت تجاری

در مکان های جدید ، صادرات محصولات به کشورهای دیگر و گرفتن مجوز برای فروش و همچنین تبلیغ

محصولات در سراسر کشورها است. هدف برجسته این کارآفرینی تأمین و تأمین نیازها و خواسته های

مخاطبان هدف است.این کارآفرینی زمانی منافع می برد که تقاضا برای محصولات در سطح بین المللی

افزایش یابد اما نیاز داخلی به آن کالایی نیازی نیست یا کاهش نمی یابد. این امر از جنبه های مختلف از

جمله کاهش هزینه های تولید ، افزایش فروش و سود ، جهانی سازی ، کار ارزان قیمت ، ایجاد عادت

مدیریت ارتباط با مشتری بسیار قابل توجه است و از استعدادها در کنار شایستگی های مدیریتی تا حد

زیادی استفاده می کند.

مثالها: گوگل ، اپل و مک دونالد و غیره

 

۱۷- کارآفرینی سبز / بنگاه اقتصادی

همچنین به عنوان “کارآفرینی سبز” نامگذاری شده است. این شامل چشم اندازهایی است که با کار بر

روی اهداف آنها و همچنین سودآوری ، مشارکت در محیط را نشان می دهند. این اصطلاح در سال ۱۹۹۰

محبوبیت پیدا کرد و تحت عنوان “کارآفرینی محیطی” نامگذاری شد.نکته آخر اینکه ، این کارآفرینی ضمن

تمرکز بر فعالیت های شرکت تجاری و حاشیه سود آن ، به مشکلات محیط زیست نیز توجه دارد. این سه

مفهوم اصلی مانند نوآوری در محیط زیست ، فرصت سازگار با محیط زیست و تعهد سازگار با محیط زیست

دارد. مثالها: Body Shop و Ben and Jerry’s ، Patagoina ، Clif Bars و Grow Green Happiness و غیره

 

۱۸- کارآفرینی تجاری

این نوع کارآفرینی فقط با سودآوری همراه است و بر فرصتها و نه منابع تأکید دارد. این منابع با استفاده از

منابع موجود بین سلسله مراتب و همچنین شبکه را از طرف نهاد اداره می کند. به عنوان profi مشاهده

می شود.

 

 

ایده، خلاقیت و نوآوری

#کارگاه_خلاقیت

#کارگاه_آنلاین

#کارگاه_آموزشی

#دکتر_محسن_برزگر_خلیلی

#مدرس_کارآفرینی

#مدرس_خلاقیت