فرآیند ایده پردازی
مرحله ۱ – مواد اولیه را جمع آوری کنید.
در دنیای تبلیغات ، وظیفه آژانس شناخت مشتری ، محصولات و مهمتر از همه
مشتریان آن است. با این وجود بیشتر افراد نمایندگی خیلی زود در روند جمع آوری
اطلاعات متوقف می شوند. اگر تحقیقات کافی وجود داشته باشد ، تفاوت بین
محصولات و مصرف کنندگان ظاهر می شود ، که منجر به ایجاد روابط فردی می شود
که ممکن است منجر به ایده شود. در تبلیغات ، یک ایده از ترکیبی جدید از دانش خاص
در مورد محصولات و افرادی با دانش عمومی درباره زندگی و وقایع حاصل می شود.
یک قدم عملی ، نوشتن اطلاعات و ذخیره آنها به روشی سیستماتیک در رایانه است.
هنگام جمع آوری اطلاعات ، آنها را طبقه بندی و سازماندهی کنید. این به شما کمک
می کند ذهن خود را برای روند ایده پردازی آماده کنید.
مرحله ۲ – اطلاعات خود را با هم ترکیب کنید.
مرحله دوم ، پس از جمع آوری کامل مواد اولیه ، مخلوط کردن اطلاعات با یکدیگر است
– جمع کردن حقایق برای بررسی چگونگی مناسب بودن آنها. ایده هایی ممکن است
شروع به ظهور کنند. این می تواند از نظر ذهنی طاقت فرسا باشد اما آن را فشار دهید
و فکر کنید که این یک معما را کنار هم قرار داده است.
مرحله ۳ – آن را رها کرده و فراموش کنید.
ایده را کاملاً رها کنید و آن را به ذهن ناخودآگاه خود تحویل دهید: به عبارت دیگر ، بگذارید
در هنگام خواب توسعه یابد. همچنین ، کارهایی را انجام دهید که از آن لذت می برید و
ذهن و احساسات شما را تحریک می کند. به موسیقی گوش دهید به سینما یا تئاتر بروید ؛
شعر خواندن؛ یا از روال عادی خود خارج شوید.
فرآیند ایده پردازی
مرحله ۴ – لحظه یوریکا خود را داشته باشید.
اگر واقعاً در سه مرحله اول کار خود را انجام داده اید ، مرحله چهارم به طور طبیعی اتفاق
می افتد. شاید شما این را تجربه کرده باشید: یک لحظه “یورکا” یا “من آن را دریافت کردم”.
شما با یک ایده عالی از خواب بیدار می شوید یا در حال دوش گرفتن یا رانندگی برای کار
هستید و ایده با وضوح ظاهر می شود. آن را بنویسید یا آن را به حافظه متعهد کنید.
مرحله ۵ – ایده خود را به اشتراک بگذارید.
این زمانی است که واقعیت برخورد می کند. ایده روشن و درخشان شما ممکن است
برخی از جلای خود را از دست بدهد ، زیرا دیگران از آن مطلع شوند. با این حال ، فرآیند
پالایش و تنظیم که هنگامی که ایده های خود را با تیم در میان می گذارید اتفاق می افتد
می تواند چشم انداز روشنگری ارائه دهد و چیز بهتری ایجاد کند. مهم نیست که ایده خود
را خیلی محکم نگه دارید: به او اجازه دهید یک روند تفکر انتقادی را طی کند. اگر ایده خوبی
باشد ، می بینید که دارای ویژگی های خود انبساطی است و با این کار ممکن است امکاناتی
که فکرش را نمی کردید ، نمایان شود.
فرآیند ایده پردازی
این فرآیند پنج مرحله ای ، به همان سادگی که به نظر می رسد ، به شما امکان می دهد مسیر
تولید ایده های مرتبط و چشمگیر را برای تجارت خود ادامه دهید. با این حال ، روش ایده پردازی یانگ
تنها روش نیست.