۴۸ نوع استراتژی بازاریابی (۳)

 

استراتژی های بازاریابی همچنین می توانند ارزش کلی را به مشتریانشان منتقل کنند.

در بسیاری از موارد،این هسته اصلی ایجاد عدالت یا حسن نیت در بازارهای هدف شما

است.

 

۳۶- بازاریابی ابری

در این شکل جدید بازاریابی ، تمام منابع و دارایی های بازاریابی به صورت آنلاین آورده

می شوند تا مشتریان (یا شرکت های وابسته) بتوانند آنها را توسعه ، اصلاح ، استفاده

و به اشتراک بگذارند. در نظر بگیرید که چگونه Amazon.com مشتریان را به خرید کتاب

های دیجیتال ، فیلم ها و نمایش های تلویزیونی در یک کتابخانه دیجیتال که در حساب

آنلاین مشتری یا از طریق دستگاه دیجیتال مانند Kindle Fire قابل دسترسی است ،

جلب می کند.

 

۳۷- بازاریابی موبایل

بازاریابی در یک دستگاه تلفن همراه یا با آن ، مانند تلفن هوشمند. بازاریابی سیار می تواند

اطلاعات شخصی و حساس به زمان و مکان را به مشتریان ارائه دهد که کالاها ، خدمات و

ایده ها را ارتقا می دهد. در اینجا یک مثال اخیر از بازاریابی تلفن همراه در عمل آورده شده

است.

 

۳۸- اتحاد بازاریابی

یک سرمایه گذاری مشترک بین دو یا چند کسب و کار برای جمع آوری منابع در تلاش برای ترویج

و فروش محصولات و خدمات تشکیل شده است.

 

۳۹- بازاریابی معکوس

در بازاریابی معکوس ، ایده این است که مشتری را به دنبال تجارت بجای بازاریابانی که مشتری را

جستجو می کنند ، قرار دهید. معمولاً این کار از طریق تبلیغات سنتی ، مانند تبلیغات تلویزیونی ،

تبلیغات مجله های چاپی و رسانه های آنلاین انجام می شود. در حالی که بازاریابی سنتی عمدتاً

با یافتن مجموعه مناسب مشتریان از سوی فروشنده و هدف قرار دادن آنها انجام می شود ، بازاریابی

معکوس معطوف به مشتری است که به فروشندگان بالقوه نزدیک می شود و ممکن است بتوانند کالای

مورد نظر خود را ارائه دهند.

 

۴۰- بازاریابی تلفنی

من می دانم که به چه چیزی فکر می کنید ، از بازاریابان تلفنی متنفر هستید. شما در احساسات تنها

نیستید. با این حال ، بازاریابی تلفنی می تواند بخش مهمی در فروش محصولات شما به مصرف کنندگان

باشد و نباید از آن غافل شد زیرا بسیاری از شرکت ها برای ارتباط با مشتریان به آن اعتماد می کنند.

بازاریابی تلفنی (که بعضاً به عنوان فروش داخلی یا فروش عمده در انگلستان و ایرلند شناخته می شود)

روشی برای بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده از مشتریان احتمالی درخواست خرید محصولات یا

خدمات را از طریق تلفن یا از طریق قرار ملاقات حضوری یا کنفرانس وب می کند. برنامه ریزی شده در طول

تماس بازاریابی تلفنی همچنین می تواند شامل زمینه های فروش ضبط شده ای باشد که از طریق شماره

گیری خودکار از طریق تلفن پخش می شوند. بازاریابی تلفنی در سال های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است

و بسیاری آن را آزار دهنده می دانند.

 

۴۸ نوع استراتژی بازاریابی (۳)

 

 

۴۱_بازاریابی پست الکترونیکی مستقیم

نوعی تبلیغات کانال-آگنوستیک که به شما امکان می دهد مشاغل و سازمانهای غیرانتفاعی مستقیماً با

مشتری ارتباط برقرار کنند ، با تکنیک های تبلیغاتی که می تواند شامل پیام کوتاه ، ایمیل ، وب سایت های

تعاملی مصرف کننده ، تبلیغات نمایش آنلاین ، تبلیغات ، توزیع کاتالوگ ، نامه های تبلیغاتی و تبلیغات در

فضای باز . پیام های بازاریابی مستقیم بر تمرکز بر مشتری ، داده ها و پاسخگویی تأکید دارند. خصوصیاتی

که بازاریابی مستقیم را متمایز می کند عبارتند از:

پیام های بازاریابی مستقیماً به مشتری (مشتری) آنها خطاب می شود. بازاریابی مستقیم متکی به این

است که بتوانید اعضای یک بازار هدف را مخاطب قرار دهید. قابلیت آدرس دهی به اشکال مختلفی از جمله

آدرس های ایمیل،شماره تلفن های همراه ، کوکی های مرورگر وب، شماره های نمابر و آدرس های پستی

ارائه می شود.بازاریابی مستقیم به دنبال ایجاد “دعوت به عمل” خاص است. به عنوان مثال ، ممکن است

یک تبلیغ از مشتری بخواهد با یک شماره تلفن رایگان تماس بگیرد یا روی پیوند به یک وب سایت کلیک کند.

 

۴۲- بازاریابی پایگاه داده

بازاریابی پایگاه داده نوعی بازاریابی مستقیم با استفاده از پایگاه داده های مشتریان یا مشتریان بالقوه

برای تولید پیام های شخصی به منظور تبلیغ یک محصول یا خدمات برای اهداف بازاریابی است. روش

ارتباط ، مانند بازاریابی مستقیم ، می تواند هر رسانه ای باشد که قابل آدرس دهی باشد. تمایز بین

بازاریابی مستقیم و بازاریابی پایگاه داده ، اساساً از توجه به تجزیه و تحلیل داده ها ناشی می شود.

بازاریابی پایگاه داده بر استفاده از تکنیک های آماری برای توسعه مدل های رفتار مشتری تأکید می کند

، سپس برای انتخاب مشتریان برای ارتباطات استفاده می شود. در نتیجه ، بازاریابان پایگاه داده همچنین

تمایل زیادی به استفاده از انبارهای داده دارند ، زیرا داشتن مقدار بیشتری از اطلاعات در مورد مشتریان ،

احتمال ساخت مدل دقیق تری را افزایش می دهد.دو نوع پایگاه داده بازاریابی وجود دارد: (۱) پایگاه داده

های مصرف کننده و (۲) پایگاه داده کسب و کار.

۴۳-بازاریابی شخصی شده

بازاریابی شخصی (شخصی سازی نیز نامیده می شود و گاهی اوقات بازاریابی فرد به فرد نیز نامیده می

شود) یک شکل شدید تمایز محصول است. در حالی که تمایز محصول سعی در تمایز یک محصول از محصول

رقابتی دارد ، شخصی سازی سعی در ارائه یک محصول منحصر به فرد برای هر مشتری دارد. Nike ID یک

مارک محبوب است که پیرامون این مفهوم بازاریابی شخصی سازی تجارت قدرتمندی را توسعه داده است.

۴۴- بازاریابی وابستگی

با ایجاد اتحاد با مارک های مکمل ، مشارکت های استراتژیکی ایجاد کنید که از نظر متقابل سودمند باشند.

با این استراتژی ، بازاریابی مشارکتی نیز شناخته می شود ، یکی از مارک ها فروش ایجاد می کند در

حالی که برند دیگر مشتری جدیدی ایجاد می کند و آگاهی از برند را ایجاد می کند.

 

۴۵- بازاریابی فرهنگی – فرهنگی

گزاره بازاریابی فرقه ای بر این مفهوم حاکم است که راهی برای تبدیل کردن به مصرف کنندگان ، استفاده از

انگیزه های رفتاری انسانی و بی انتها در آیین های مذهبی است. هک ، همکارانش ، هیچ چیز از “یک

ایدئولوژی مرکزی با جهان اجتماعی موازی و پر از آداب و رسوم” مجاز تر ، وزوزی و یک به یک نیست.

بازاریابی فرقه ای نقطه روشنی در لیست الگوهای بازاریابی جدید است ، الگویی که اصول علمی اجتماعی

بی انتها را به روشی قدرتمند اعمال می کند. بیایید به لیست واژه های جدید بازاریابی با نام تجاری جدید ،

اصطلاح فرقه را اضافه کنیم.

 

۴۶- بازاریابی انسانی

نیازهای انسان “وضعیت محرومیت از احساس” است. آنها بین نیازهای جسمی (غذا ، سرپناه ، ایمنی ،

لباس) ، نیازهای اجتماعی (تعلق و محبت) و نیازهای فردی (دانش ، بیان خود) تمایز قائل می شوند.

نیازها مجموعه ای نسبتاً باریک از حالت های غیر فرهنگی محرومیت از احساس هستند.

 

۴۷- بازاریابی چریکی

روش های ریشه چمن ، غیر سنتی و کم بودجه که در بر داشت شامل خلاقیت ، خیل عظیم مردم و عنصر

غافلگیری برای بازاریابی یا تبلیغ یک محصول ، خدمات ، مارک ، رویداد یا عرضه جدید است.

 

۴۸- بازاریابی عاشق برند

بازاریابی عاشق برند یک مفهوم بازاریابی است که هدف آن جایگزینی ایده بازاریابی سنتی با نام تجاری

است. آب میوه مارک ها در حال اتمام است و عاشقان برند همان چیزی هستند که برای نجات مارک های

تجاری مورد نیاز است. اما چه چیزی باعث ایجاد وفاداری می شود که فراتر از خرد باشد؟ چه عاملی باعث

برجسته شدن یک مارک تجاری عالی می شود؟ دوستداران برند ، مارک ها را زنده می کنند. برای اینکه یک

نام تجاری خود را در دسته “کالت برند” قرار دهد ، باید احساس تعلق خاطر به مشتریان ایجاد کند.

 

 

 

ایده، خلاقیت و نوآوری

#کارگاه_تیمی

#کارگاه_خلاقیت

#دکتر_محسن_برزگر_خلیلی

#بازاریابی

#مدرس-کارآفرینی

#کسب_ و_کار