۴۸ نوع استراتژی بازاریابی (۱)

۴۸ نوع استراتژی بازاریابی که امروزه استفاده می شود:

برای اینکه مشاغل بتوانند سهم خود در بازار را بدست آورند و مرتبط بمانند باید انواع

مختلفی از استراتژی های بازاریابی را در نظر بگیرند. هر استراتژی بازاریابی می تواند

مزایا و ویژگی های یک محصول را به بازار هدف منتقل کند.استراتژی های بازاریابی

همچنین می توانند ارزش کلی را به مشتریانشان منتقل کنند. در بسیاری از موارد ،

این هسته اصلی ایجاد عدالت یا حسن نیت در بازارهای هدف شما است. به عنوان

مثال ، اپل در ایجاد تبلیغات تلویزیونی ، بیلبوردها و مجلات سرمایه گذاری کرده است

که محصولاتشان را به گونه ای به نمایش می گذارد که مشتریانشان نسبت به محصولات

اپل احساس علاقه کنند.یافتن عللی که هم مشتریان و هم شرکت شما به آن اهمیت

می دهند می تواند جادویی برای تجارت شما ایجاد کند.این نیاز به دانش داخلی در مورد

آنچه سازمان شما به آن اهمیت می دهد و کسانی که می خواهند در دنیا به آنها کمک

کنند ، دارد. یک نمونه خوب از این کفش های Toms است. تومس به جای انجام تبلیغات

سنتی “خرید یکی از آن ها را رایگان” ، با دادن یک جفت کفش رایگان به فرد نیازمند برای

هر خرید کفش که توسط مشتری های خود انجام داده است ، به دنبال مشتری قوی و

شهرت خود در زمینه پس دادن است.

۴۸ نوع استراتژی بازاریابی (۱)

۱-بازاریابی محدود (CRM)

از Wi-Fi یا بلوتوث استفاده کنید تا پیام های تبلیغاتی محصولات و خدمات خود را به تلفن های

هوشمند و رایانه لوحی مشتریان خود در نزدیکی بفرستید. بازاریابی بستن محدوده به عنوان

بازاریابی مجاورت نیز شناخته می شود.

 

۲-بازاریابی رابطه

بسیاری از شرکت ها به جای اینکه همیشه در تلاش برای فروش چیزی به آنها باشند (بازاریابی

معامله ای) بر ایجاد روابط با مشتریان خود تمرکز دارند. مشتریانی که برند شما را بیشتر دوست

دارند ، پول بیشتری را نیز با برند شما خرج خواهند کرد. بسیاری از خرده فروشان سنتی این

موضوع را درست دانسته اند. Walgreens دیده است مشتریانی که از همه کانال های خرید خود

(فروشگاه ، وب ، موبایل و …) خرید می کنند تا شش برابر بیشتر از مشتری معمولی که فقط در

فروشگاه آنها خرید می کند خرید می کنند.

 

۳-بازاریابی معاملاتی

رانندگی در فروش می تواند چالش برانگیز باشد ، به خصوص برای خرده فروشانی که مجبورند

محصولات را با حجم زیاد به مصرف کنندگان بفروشند. برای اینکه خواسته های سرمایه گذاران را

حفظ کنند ، خرده فروشان باید مصرف کنندگان را به خرید با استفاده از کوپن ، تخفیف ، تصفیه و

حوادث فروش تشویق کنند. خرده فروشان بزرگ جعبه مانند Target دائماً در حال برگزاری رویداد

های تبلیغاتی هستند تا مصرف کنندگان علاقه مند را وارد فروشگاه های خود کنند.

 

۴-بازاریابی کمبود

در برخی از بازارها مهم است که یک بار محصول را در دسترس داشته باشید. در بسیاری از موارد

این کار به دلیل مشکل در بدست آوردن مواد اولیه یا کیفیت بالاتر محصول انجام می شود. یک

شرکت ممکن است ترجیح دهد محصولات خود را فقط برای تعداد کمی مشتری قابل دسترسی

کند. رولزرویس عرضه نسخه چینی خود به نام Phantom به سرعت به فروش رسید. در حالی که

هزینه اتومبیل از بیشتر اتومبیل ها بیشتر بود ، کمبود هزینه و قیمت را به همراه داشت.

 

۵-بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان عبارت است از انتقال اطلاعات از طریق ارتباط شفاهی از شخصی به فرد

دیگر. مشتریان بسیار خوشحال هستند که مارک های مورد علاقه خود را با دنیا به اشتراک می

گذارند. بسیاری از مصرف کنندگان در به اشتراک گذاشتن داستان محصولات و خدمات مورد علاقه

خود معنی پیدا می کنند. Word of Mouth یکی از روشهای باستانی است که مردم درمورد خرید

آن یاد می گیرند. بازاریابان مدرن آموخته اند که چگونه دهان به دهان اصیل را برای شرکت های

خود و محصولی که نمایندگی دارند ایجاد کنند.

 

۵۲ نوع استراتژی بازاریابی (۱)

۶-بازاریابی دعوت به عمل (CTA)

بازاریابی CTA به روشهای تبدیل ترافیک وب به سرنخ یا فروش در وب سایتها با استفاده از متن ،

گرافیک یا سایر عناصر طراحی وب اطلاق می شود. استراتژی های تبدیل به بهبود درصد بازدیدکنندگان

آنلاین که مشتری می شوند یا به لیست پستی می پیوندند ، کمک می کند.

 

۷-بازاریابی ویروسی

بازاریابان برند Cult به طور مداوم در حال ایجاد ایده های جدید تجاری هستند که محصولات آنها را

در قلب و ذهن مصرف کننده جهانی نگه می دارد. هر بار که محصول جدیدی ایجاد می شود ، باید

به مشتریان دلیلی داده شود تا در مورد خرید آینده خود خواب ببینند. گاهی اوقات بازاریاب های

Cult Brands چیزی را چنان بزرگ جلوه می دهند که مردم نمی توانند با دیگران به اشتراک بگذارند.

جلب توجه مشتریان در مورد محصولات و خدمات برای افزایش آگاهی برای تجارت شما بسیار مهم است.

 

۸-بازاریابی مخفی

گاهی اوقات نگفتن همه به همه می تواند منبع بزرگی برای سر و صدا شود. به یک پیش پرده فیلم

فکرکنید که از دیدن فیلم بسیار هیجان زده شما شده است. در حالی که همه جنبه های فیلم را

نشان نمی دهد ، تبلیغ کننده می تواند به اندازه کافی فریبکاری ایجاد کند تا بینندگان را ترغیب به

دیدن چیزهای بیشترکند.

 

۹-بازاریابی انبوه

شرکت های بزرگ برای ادامه حیات و رشد خود باید تعداد زیادی از محصولات خود را خریداری کنند.

در حالی که به نظر می رسد بازاریابی انبوه یک رویکرد تفنگ ساچمه ای برای بازاریابی به نظر می

رسد اما این واقعیت دور از واقعیت است. مشاغل بزرگ سرمایه های کلانی را در درک داده های

کلان خرج می کنند – این بسیاری از سرمایه های بزرگ است!) این امر به آنها این دید را می دهد

که در کجا رسانه را برای مشتریان بالقوه ملی خود که محصولات و خدمات آنها را خریداری می کنند

قرار دهند. Walmart مثالی از یک خرده فروش موثر در بازار انبوه است. آنها به عنوان خرده فروشی

شماره یک در جهان ، در مورد تلاش های گسترده بازاریابی خود بسیار هوشمندانه عمل می کنند و

معمولاً به مشتریان خود احساس موقعیت و گرمی می دهند.

 

۱۰-بازاریابی فصلی

رویدادهای فصلی راهی عالی برای دیدار با مصرف کنندگان جدید ارائه می دهد. بعضی اوقات این

رویدادها می توانند تغییرات واقعی هوا یا تعطیلات ملی باشند. برای یک خرده فروش مانند Hallmark

روز ولنتاین نمایانگر بخش عمده ای از تجارت آنها است. با هماهنگی در فصول مختلفی که برای مشتریان

مهم هستند می توانید در زندگی آنها بیشتر مرتبط شوید.

 

۱۱-بازاریابی روابط عمومی

یکی از مهمترین استراتژیهای بازاریابی روابط عمومی است. بسیاری از بازاریابان موثر با رسانه ها

همکاری می کنند تا محصولاتشان و مزایای محصولاتشان را آگاهی دهند. همچنین ، در بسیاری

از موارد که همه چیز اشتباه است ، یک استراتژی مناسب بازاریابی روابط عمومی ضروری است.

هنگامی که بنیانگذار اپل استیو جابز زنده بود ، اپل یک کنفرانس مطبوعاتی بزرگ را برای اعلام هر

محصول جدید برگزار کرد.این سنت اکنون توسط مدیر عامل جدید اپل و CMO آنها ادامه یافته است.

 

۱۲-بازاریابی آنلاین

همانطور که تجارت در اینترنت گسترش می یابد ، شکل جدیدی از بازاریابی ظهور می کند. بازاریابان

آنلاین از بنرهای آنلاین گرفته تا آن پاپ آپ های آزار دهنده سعی در جلب توجه مشتریان خود به هر

شکلی که می توانند دارند. امروزه بیشتر تلاش های بازاریابی استراتژیک آنلاین ترکیبی از استراتژی

های هک رشد (آزمایش A / B حداکثر) و انواع تاکتیک های آگاهی است که باعث جلب توجه می شود.

یک بازاریاب آنلاین بسیار موثر ، شرکت بیمه Geico است که به سادگی از کاربران خود می خواهد کد

پستی خود را برای یک پیشنهاد فوری در مورد پس انداز بهتر وارد کنند.

 

۵۲ نوع استراتژی بازاریابی (۱)

۱۳-بازاریابی ایمیلی

به محض مهاجرت مشتریان به دنیای آنلاین ، بازاریابان اینترنتی سعی در جمع آوری و سازماندهی

ایمیل ها برای چشم اندازهای احتمالی دارند.بسیاری از بازاریابان تجارت عنوان راه اصلی ارتباط با

مشتریان به بازاریابی از طریق ایمیل بستگی دارند. در نمایشگاه های صنعت ، مشاوران IBM

اغلب دیده می شوند که اطلاعات ایمیل را با چشم انداز خود رد و بدل می کنند.

۵۲ نوع استراتژی بازاریابی (1)

۱۴-بازاریابی بشارت

مشتریانی هوادار و متعصب (که ما آنها را عاشقان برند می نامیم) که مدافع برند یا محصول شما

می شوند و نماینده برند هستند ، مانند اینکه بخشی از هویت خودشان است ، توسعه می دهند.

 

۱۵-بازاریابی رویداد

ایجاد رویدادها راهی عالی برای افزایش فروش است. مشتریان غالباً برای خرید به دلیلی احتیاج

دارند و رویدادها اغلب می توانند دلیل کامل را ارائه دهند. رژه روز شکرگذاری Macy’s با اتصال دو

رویداد به یکدیگر که مصرف کنندگان دوست دارند ، بخشی از فرهنگ آمریکایی شده است: شکر

گذاری و خرید.

 

۱۶-بازاریابی آفلاین

با استفاده گسترده از اینترنت ، بسیاری از شرکت ها در حال یافتن راه های جدیدی برای تلفیق

بازاریابی آفلاین با فن آوری های جدید برای ایجاد تجربیات جذاب مشتری هستند. شرکت کوکاکولا

دستگاه های فروش خودکار ایجاد کرده است که مشتریان را به آغوش گرفتن دعوت می کند. این

همچنان مارک کوکاکولا را به احساس اصلی خوشبختی گره می زند ، اما همچنین مشتریان را به

تجربه آفلاین محصول واقعی دعوت می کند.

 

۱۷-بازاریابی خارج از کشور

گاهی اوقات برای شرکت ها مهم است که به مشتریان بالقوه خود اجازه دهند از وجود آنها آگاه

شوند. با تهیه لیستی از چشم اندازها ، یک شرکت می تواند برای یافتن مشتریان جدید با گروههای

هدف منحصر به فرد خود ارتباط برقرار کند.هنگامی که مایکروسافت در حال فروش نرم افزار حسابداری

خود بود ، آنها اغلب از بازاریابی خارج از کشور برای شناسایی اهداف بالقوه استفاده می کردند قبل از

اینکه بخواهند شرکت ها را برای یک جلسه حضوری فراخوانی کنند.

 

 

 

ایده، خلاقیت و نوآوری

#کارگاه_خلاقیت

#کارگاه_تیمی

#مدرس_کارآفرینی

#کسب_و_کار

#کارآفرینی

#دکتر_محسن_برزگر_خلیلی