postere-254725

کنفرانس بین المللی کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری

کار آفرینی و نوآوری فرایندی از ارائه خلاقیت، اندیشه های نوین و بهره گیری از امکانات و فرصت های موجود با تکیه بر دانش، کار مربوط به آن و پذیرش خطر است. یک کار آفرین به منظور تحقق ایده اش عوامل مورد نیاز را فراهم آورده و با استفاده از قدرت تصمیم گیری، مهارت ها و استعدادهای فردی اش در طراحی، سازمان دهی، راه اندازی و مدیریت واحد جدید، ایده اش را تحقق ساخته و از این راه به کسب درآمد می پردازد. کارآفرین سرمایه دار نیست ولی قادر است از سرمایه های راکد به خوبی استفاده کند.
مطالب فوق مقدمه ای برای معرفی رویدادی جهت تبادل نظر پژوهشگران و دانشجویان و کارآفرینان و استفاده حداکثری از تحقیقات و پژوهش های آنان در قالب مقالات علمی می باشد. لذا به لطف پرودگار متعال و در راستای کمک به پیشرفت علمی کشور و فراهم ساختن بستری مناسب برای تبادل نظر پژوهشگران علوم مرتبط با کارآفرینی و نوآوری، موسسه عالی علوم و فناوری خوارزمی(حکیم عرفی سابق) با همکاری دانشگاه­ های کشور اولین کنفرانس بین المللی کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری را در سطح بین المللی برگزار می نماید. امید است این رویداد علمی امکان تبادل آخرین دستاوردهای مرتبط با علوم کارآفرینی را به منظور بررسی عمیق چالش های پیش روی را فراهم آورده و با بهره گیری از نتایج آن، برنامه ریزی لازم و کافی انجام پذیرد. کمیته های تخصصی این کنفرانس مشتاقانه از تمامی اساتید محترم دانشگاه ها، دانشجویان و پژوهشگران جهت ارسال مقالات ارزشمند خود و همکاری در کنفرانس دعوت بعمل می آورد..
قابل ذکر است براساس تفاهم نامه های صورت گرفته، تمامی مقالات پذیرش شده این کنفرانس(سخنرانی و پوستر) در مجلات معتبر بین المللی با رتبه ISI و ISC اکسپت و چاپ خواهند شد.

تاریخ شروع: پنج شنبه 29 مرداد 1394
تاریخ پایان: پنج شنبه 29 مرداد 1394
مکان: شیراز – مجتمع فرهنگی دانشگاه شیراز
گروه بندی: فناوری،کارآفرینی

برگزار کننده: موسسه عالی علوم و فناوری خوارزمی(حکیم عرفی سابق
تلفن تماس با دبیرخانه: 07132301724
نمابر: 07132339678
آدرس سایت: www.iceci.ir/fa
آدرس ایمیل: info@iceci.ir

1. کارآفرینی
نقش آموزش‌عالی در توسعه کارآفرینی (دانشگاه‌های کارآفرین)
نقش آموزش و پرورش در توسعه کارآفرینی
آموزش و کسب مهارت‌های کارآفرینی
ارتباط دانشگاه با صنعت و تاثیر آن در توسعه کارآفرینی
نقش مراکز آموزش فنی- حرفه‌ای و علمی-کاربردی در توسعه کارآفرینی
کارآفرینی در عصر الکترونیک (نقش کسب و کارهای الکترونیکی و دولت الکترونیک)
نقش نوآوری و فناوری‌های نوین در ارتقای کارآفرینی
تشخیص فرصت‌های کارآفرینی مشاغل نوین
استقرار و مدیریت کسب و کارهای جدید
کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات
کارآفرینی و صنعت گردشگری
کارآفرینی و مدیریت جهادی
کارآفرینی فردی (ویژگی­های شخصیتی کارآفرینان)
کارآفرینی در سازمان‌ها و کارآفرینی شرکتی
کارآفرینی و مدیریت شهری
روابط متقابل فرهنگ کار و کارآفرینی
اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی
راهکارهای بهبود وضعیت کارآفرینی در شرایط تحریم
نقش سیاست و دیپلماسی سیاسی در بهبود فضای کسب و کار
کارآفرینی اجتماعی با رویکرد مشاغل خانگی و روستایی
رویکرد جامعه شناختی به کارآفرینی (نقش فرهنگ و مذهب)
فرهنگ مصرف و کارآفرینی
نقش کارآفرینی در نیل به اهداف سند چشم­ انداز ۱۴۰۴
نوآوری در بخش کشاورزی و کارآفرینی
نقش بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در تسهیلات کارآفرینی
سیاست‌های مالی واقتصادی کشور در توسعه کارآفرینی
روش‌های تأمین مالی برای راه اندازی کسب و کار
نقش بازار بورس و اوراق بهادار در توسعه کارآفرینی
شناسایی موانع ورود بخش خصوصی به حوزه‌ی کسب و کار و ارائه ­راهکارها

2. خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
مدیریت کسب و کار و نقش آن در عرصه ملی و بین المللی
کارآفرینی و سرمایه فکری
هدایت و رهبری در کارآفرینی
کارآفرینی و تعالی سازمانی
مدیریت در سطح جهانی و تماس با دنیای معاصر
خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
کارآفرینی و مدیریت سیستم ها و فناوری اطلاعات
نقش رویکردهای نوین بازاریابی در کارآفرینی
کارآفرینی و تاثیر آن در تحول نظام اداری
راهکارهای توسعه و فرهنگ کارآفرینی در سازمان ها
نو آوری به عنوان ابزار کسب مزیت رقابتی
نقش و جایگاه نوآوری در تولید و بازاریابی
چالش های موجود در توسعه سازمان های نوآور و کارآفرین
فرصت ها و چالش های اشتغال
نقش دانشگاهها، مراکز پژوهشی، مراکز رشد، پارک های علم و فناورزی و شرکت های دانش بنیان در توسعه کار آفرینی
ظرفیت های منابع طبیعی و محیط زیست مناطق مرزی برای کارآفرینی و توسعه
گردشگری و نقش آن در کارآفرینی و توسعه پایدار
سیاستگذاری بازرگانی در سطح ملی و نقش آن در کارآفرینی

3. تجاری سازی و فروش محصولات (آموزشی، پژوهشی، فناوری)
خلق ثروت (اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی) دانش بنیان در حوزه های مختلف دانشگاهی
فروشگاهها، نمایشگاهها، و فن بازارهای محصولات (آموزشی، پژوهشی، فناوری) دانشگاهی
زنجیره فروش و خدمات بعد از فروش(مدیریت زنجیره عرضه) محصولات (آموزشی، پژوهشی، فناوری) دانشگاهی
خوشه های کسب وکارها، اتحادیه ها، اصناف، و سازمانهای حمایتگر از محصولات (آموزشی، پژوهشی، فناوری) دانشگاهی
مدلها / چهارچوبها / الگوهای اشتغال زایی و درآمد زایی در حوزه های مختلف محصولات
و …

4. ارتباط کارآفرینی با رشته های مختلف دانشگاهی
مبانی نظری و تجربی در مورد کارآفرینی و رشته های دانشگاهی.
کارآفرینی، اشتغالزایی و درآمدزایی رشته های مختلف علوم انسانی (مدیریت، اقتصاد، حسابداری، حقوق، علوم سیاسی، جغرافیا، ادبیات، زبان، معارف اسلامی، الهیات، فقه و حقوق اسلامی، تربیت بدنی و علوم ورزشی و…).
کارآفرینی، اشتغال زایی و درآمد زایی رشته های مختلف علوم پایه (شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، بیوشیمی)
کارآفرینی، اشتغال زایی و درآمد زایی رشته های مختلف علوم کشاورزی (زراعت، باغبانی، خاک شناسی، فضای سبز، علوم دامی و…).
کارآفرینی، اشتغال زایی و درآمد زایی رشته های مختلف علوم فنی و مهندسی (برق، عمران، مکانیک، صنایع و…).
کارآفرینی، اشتغال زایی و درآمد زایی رشته های مختلف هنری (معماری، شهرسازی، جهانگردی، مرمت و باستان شناسی، طراحی صنعتی، نقاشی، گرافیک، طراحی پوشاک و دوخت، سینما، کارگردانی، تئاتر، بازیگری، فیلم نامه نویسی، صنایع دستی، پژوهش هنر، روابط عمومی و…).
کارآفرینی، اشتغال زایی و درآمد زایی رشته های مختلف پزشکی (پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، علوم آزمایشگاهی، دندان پزشکی و …)
کارآفرینی در رشته های دفاعی و نظامی

5. مدیریت در شرکت های(کسب وکارهای) کوچک و متوسط
مبانی نظری و تجربی در مورد کسب وکارهای کوچک و متوسط
تولید، بازارهای مالی، نوآوری و خلاقیت، مسائل حقوقی، مدیریت استراتژیک، مشاوره مدیریت در شرکتهای کوچک و متوسط.
خوشه های کسب وکار
کسب و کار سبز

6. اشتغال
فرصت ها و چالش های اشتغال در ایران
فعالیت‌های اقتصادی زمینه‌ساز اشتغال در کشور
بازار کار، بهره وری نیروی کار و ارزیابی عوامل اصلی مؤثر بر بیکاری در کشور
بنگاه‌های کوچک و متوسط و نقش آن در ایجاد اشتغال
بررسی اثرات ناشی از اجرای طرح بنگاه های کوچک اقتصادی زودبازده در کاهش نرخ بیکاری
کسب و کار خانگی و اهمیت آن در اقتصاد ایران
تاثیر نظام گردشگری بر کارآفرینی و توسعه ملی
ویژگی های فردی کارآفرینان و پرورش کارآفرینان سازمانی
فلسفه کسب و کار با رهیـافت‏ های سرمایه فکری

7. محور آزاد (مطالعات و تحقیقات علمی در حوزه کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری)

  
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>