images

موانع نوآوری

  • عدم تشویق و حمایت از پیشتازان و حامیان نوآوری
  • نپذیرفتن ریسک، شکست و اشتباه های کار کنان به عنوان مسئله ای اجتناب ناپذیر در پروسه نوآوری
  • دسترسی نداشتن، به منابع امکانات و تجهیزات
  • نداشتن وقت آزاد برای فکر کردن درباره ی ایده ی نو
  • دست به دست گرداندن پیشنهادها و ایده ای نو برای اخذ تایید
  • پاسخ ندادن سریع به ایده ها و پیشنهادهای جدید و فقدان سیستم پیشنهادی های بی نام
  • عدم اطمینان از سرقت ایده ها
  • عدم آگاهی از معیارهای ارزیابی ایده های نو
  • ناآگاهی کارکنان نسبت به توقع و انتظار مدیریت از خلاقیت تک تک افراد
  • انزوای مدیریت ارشد
  • دسترسی نداشتن به اطلاعات موثق، شفاف، مرتبط و به موقع
  • ساختار مکانیکی
  • افق زمانی کوتاه مدت برای سودآوری
  • فقدان سیستم پاداش و پیشنهادی اثر بخش و سریع
  • تعارض، تنش و نارضایتی کارکنان
  • ارتباط نداشتن و همکاری نکردن واحد تحقیق و توسعه با مشتری و تحقیقات بالاتر
  • دلگرمی زیاد از حد مدیریت
  • اعتقاد به اینکه نوآوری به راحتی به دست می آید. مبارزات و سیاست بازی های سازمانی
  • اطلاعات بیش از حد
  • فقدان دورنمای مشترک نسبت به نوآوری

وجود قلمرو حکومتی بین افراد به این معنی که هریک از افراد و گروه ها، حیطه ی کاری خود را به منزله قلمرو و امپراطوری شخصی خود تلقی نماید و مانع پیگیری و اجرای ایده های نو سایرین گردد.

  
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>